DOPASUJ OFERTĘ DO SWOICH OCZEKIWAŃ
FAQ - najczęstsze pytania o pracę w Holandii
Przejrzałeś oferty pracy w Holandii na naszej stronie i masz pytania? Zanim się z nami skontaktujesz, sprawdź, czy Twoje pytanie znajduje się na naszej liście. Skorzystaj z naszego FAQ i pozbądź się wątpliwości na temat pracy w Holandii.
  • Zapraszamy na stronę www.sbaflex.pl, gdzie można wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać swoje CV. Formularz ten można również wypełnić na miejscu w biurze SBA Flex Recruitment Sp. z o.o. . Następnie nasz konsultant skontaktuje się z Państwem w celu podjęcia dalszych kroków – uzupełnienia danych, sprawdzenia znajomości języka obcego, weryfikacji posiadanych certyfikatów, prawa jazdy, dowodu osobistego czy paszportu. Dlatego też prosimy o zabranie tych dokumentów podczas wizyty w biurze, są one skanowane na potrzeby rekrutacji.
  • Praca w SBA Flex Recruitment Sp. z o.o. jest w pełni legalna. SBA Flex Recruitment Sp. z o.o. jest wpisana do Rejestru Agencji Zatrudnienia (Certyfikat nr 520 wydany przez Marszałka Województwa Opolskiego). Jesteśmy członkiem OKAP, ABU, OIG . Ponadto zawieramy z osobą kierowaną do pracy, legalną „Umowę w zakresie kierowania obywateli polskich do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych”, w której są podane warunki pracy, płacy, należne świadczenia, itp. Nie pobieramy też żadnych opłat za pośrednictwo pracy. Wynagrodzenia i czas pracy w naszej firmie są zgodne z ustawodawstwem holenderskim. Umowa o pracę tymczasową zawierana jest w Holandii z pracodawcą czyli SBA Euro B.V. (nazwa handlowa SBA Flex).
  • Po zarejestrowaniu dane kandydatów są sprawdzane pod kątem doświadczenia, dostępności i aktualnych ofert. Nie można tutaj podać dokładnej daty – wyjazd może odbyć się 2 dni po rejestracji, tydzień lub kilka tygodni. Zależy to od ofert pracy i wymagań, jakie spełnia kandydat. Przed wyjazdem do pracy każdemu pracownikowi przedstawiane są zasady BHP obowiązujące w danym zakładzie pracy. Kandydat otrzymuje również Regulamin i procedury obowiązujące w czasie pracy i w miejscach zakwaterowania.
  • Numer BSN (sofi) nie jest obowiązkowy w momencie wyjazdu do Holandii. Osoba, nie posiadająca numeru BSN, po przyjeździe do Holandii, zostanie skierowana do najbliższego Urzędu Gminy, w celu jego wyrobienia. Te osoby, które posiadają numer BSN, są zobligowane do zabrania ze sobą i przedstawienia oryginalnego dokumentu, w biurze w Holandii. Jeżeli osoba nie posiada oryginalnego dokumentu (zgubiła lub na tylko sam numer) będzie musiała ubiegać się o wystawienie duplikatu (koszt 9 Euro).
  • Wyjazdy do Holandii odbywają się w każdy piątek. Wszystkie osoby jadące do Holandii muszą stawić się w sobotę w biurze SBA Flex w Tilburgu do godziny 10.00. Jeżeli nie jest to możliwe z przyczyn od nich niezależnych (np. zbyt późne potwierdzenie) – przyjazd musi nastąpić w poniedziałek do godziny 9.00 lub w inny dzień uzgodniony z koordynatorem lub osoba rekrutującą. Zgoda na przyjazd w poniedziałek jest wydawana przez pracowników biura SBA Flex Recruitment Sp. z o.o. po uprzednim uzgodnieniu tego z zakładem pracy. W razie potrzeby wyjazdy są również w dodatkowe dni w tygodniu.
  • W okresie letnim oraz w czasie Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia zdarzają się oferty krótkoterminowe na 2, 3 lub 4 tygodnie. Wynika to z faktu, że zakłady pracy, do których kierujemy pracowników tymczasowych mają więcej zamówień. Standardowo, w miesiącach sierpień/wrzesień przeprowadzamy rekrutacje do zbioru owoców.
  • Zdarza się, że z przyczyn niezależnych od kandydata oraz Agencji, przewidziany termin zakończenia projektu ulega skróceniu. Wtedy Agencja jest zobowiązania w ciągu 2 tygodni, znaleźć innego pracodawcę. Pracownik przebywając dalej w Holandii musi potwierdzić gotowość do podjęcia pracy u innego pracodawcy
  • Każda osoba wyjeżdżająca do Holandii musi zabrać ze sobą:

    poduszkę, kołdrę/śpiwór i poszewki na pościel (rozm. na poduszkę 60x70cm, na kołdrę140 x 200cm ) oraz prześcieradło. Istnieje również możliwość zakupienia poduszki i kołdry na miejscu (koszt 20€ za komplet) naczynia (sztućce, kubek, talerz itp.) buty robocze (z metalowymi noskami); przypadku pracy na zewnątrz: zbiory owoców, zieleń miejska: gumowce i płaszcz przeciwdeszczowy ważny i nie uszkodzony paszport lub dowód osobisty gdy jest: oryginał nr sofi/BSN, prawo jazdy, uprawnienia do wykonywania określonego zawodu – np. w przypadku operatorów wózków widłowych/bocznych, spawaczy, elektryków itp. dokumenty bankowe (karta do bankomatu, dane właściciela rachunku, dane banku, nr konta, kod SWIFT -w przypadku kont polskich) gotówkę na pierwsze 2 tygodnie pobytu w Holandii Szczegółowe informacje w ABC Pracownika (dokument do pobrania).
  • Tak, przyjazdy własnym transportem (swoim autem lub z dowolnie wybranym przewoźnikiem) są możliwe. Przyjazdy tylko i wyłącznie w soboty rano pod wskazany adres biura w Holandii (Tilburg lub Loenen).
  • akwaterowanie obejmuje pokoje 2-3 osobowe w hotelach robotniczych , mieszkaniach lub w domkach. Wszystkie mieszkania są wyposażone w kuchnie, łazienki, lodówki oraz pralki. W większości mieszkań jest dostęp do Internetu.
  • W Holandii można wynająć sobie mieszkanie prywatnie, wtedy trzeba brać pod uwagę własny transport do miejsca pracy. W przypadku osób które wynajmują mieszkania SBA Flex Recruitment Sp. z o.o. transport do pracy jest zapewniony przez firmę.
  • Sposób naliczania wynagrodzenia jest uzależniony od wielu czynników, między innymi od wieku pracownika, doświadczenia, stanowiska pracy i liczby przepracowanych godzin. Wynagrodzenia w naszej firmie są zgodne z ustawodawstwem holenderskim. W niektórych zakładach, w przypadku pracowników poniżej 23 roku życia, obowiązują stawki wiekowe.
  • Od kwoty wynagrodzenia za pracę brutto odprowadzane są wszystkie składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne (płacone przez pracownika i pracodawcę) oraz zaliczka na podatek dochodowy. Na kwotę płaconą na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne składają się składki na: ubezpieczenie od niezdolności do wykonywania pracy (WAO) oraz ubezpieczenie zdrowotne (ZF i ZW). Wysokość pobieranych składek widnieje na rozliczeniach tygodniowych pracownika.
  • Pracownik podejmując pracę na terenie Holandii musi być obowiązkowo ubezpieczony w trakcie pracy jak i poza nią. Każdy pracownik zatrudniony przez SBA Flex podlega ubezpieczeniu. Jest to obowiązkowe ubezpieczenie podstawowe obejmujące kontakt z lekarzem w Holandii. SBA Flex proponuje przystąpienie do ubezpieczenia zdrowotnego. W przypadku, gdy pracownik rezygnuje z ubezpieczenia jakie zapewnia SBA Flex i ubezpiecza się we własnym zakresie, musi zabrać ze sobą kartę ubezpieczeniową (ubezpieczenie holenderskie) lub oryginały innych dokumentów potwierdzających ważność polisy (tylko i wyłącznie holenderskiej). W powyższym przypadku pracownik musi podpisać deklarację w jednym z biur SBA Flex w Holandii, ponosząc jednocześnie wszelką odpowiedzialność i konsekwencje związane z prywatnym ubezpieczeniem się a tym samym zobowiązany jest do kontrolowania terminu ważności polisy.
  • Ubezpieczenie to nie obowiązuje podczas urlopu w Polsce. Pracownik ubezpieczony jest jedynie podczas przebywania i pracy na terenie Holandii.
  • Polskie ubezpieczenie podczas pracy i pobytu w Holandii nie jest honorowane w tym kraju. Nawet jeśli pracownik nie mieszka w Holandii na stałe, pracuje wyłącznie w Holandii i płaci tam podatki musi wykupić obowiązkowe holenderskie ubezpieczenie zdrowotne.
  • Składka emerytalna jest zapewniona wszystkim pracownikom powyżej 21 lat pracującym okres co najmniej 26 tygodni, bez przerwy nie dłuższej niż 3 miesiące , dla tej samej agencji. Składka ta zostaje automatycznie wpłacana na własne konto emerytalne każdego pracownika. Kontem tym zarządza Fundusz Emerytalny. Suma zgromadzona na tym koncie będzie stanowić podstawę do obliczenia kwoty emerytury. Po ukończeniu 65 roku życia kapitał zgromadzony będzie wypłacany comiesięcznie w postaci świadczenia emerytalnego. Jeżeli przerwa w zatrudnieniu wynosi więcej niż rok, należy od początku przepracować 26 tygodni.
  • SBA Flex Recruitment Sp. z o.o. , na wniosek pracownika, wystawia zaświadczenie o zatrudnieniu, informujące o okresie zatrudnienia danego pracownika.
  • Wynagrodzenie wypłacane jest co tydzień, w postaci przelewu na wskazany rachunek bankowy. Rachunek bankowy należy podać w polskim biurze przed wyjazdem. Pracownik otrzymuje również szczegółowe rozliczenie za przepracowany tydzień.
  • Rodzaj konta bankowego zależy od decyzji osoby wyjeżdżającej. Akceptowane są zarówno rachunki w polskich bankach, jak i w bankach holenderskich. Najistotniejsze jest posiadanie karty bankomatowej, która umożliwia dostęp do własnych środków pieniężnych oraz zgłaszanie wszelkich zmian dotyczących rachunków bankowych: w Holandii – jeśli jest się na miejscu w Holandii i dokonuje się zmian rachunku bankowego lub w biurze w Polsce – jeśli dokonuje się zmian będąc w Polsce.
  • Wypłatę otrzymuje się co tydzień. Pierwszy przelew pracownik dostaje pod koniec drugiego tygodnia (najczęściej jest to piątek).
  • Największe banki w Holandii to Rabobank, ABN-AMRO, ING i SNS bank. Aby otworzyć konto, należy przede wszystkim umówić się na spotkanie z przedstawicielem banku, który doradzi, jaki rodzaj konta będzie najlepszy. Na spotkanie trzeba zabrać ze sobą ważny paszport oraz numer SOFI. Trzeba być też przygotowanym na to, że niektóre banki mogą poprosić cię o okazanie umowy o pracę oraz poświadczenia zameldowania. Pracownicy biura nie są zobligowani do pomocy w założeniu konta w holenderskim banku, tę procedurę musisz wykonać samodzielnie.
  • Są 2 sposoby na otrzymanie JAAROPGAAF-u:

    Osobiście w jednym z naszych biur za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość;
    Wysłać listownie Wniosek o wydanie jarografu na adres: SBA Flex Recruitment Sp. z o.o. , ul. Ozimska 40, lok. 112, 45-058 Opole